TJÄNSTER

Beteendedesign i skolan

Hur kan vi skapa förutsättningar för att fler elever ska lyckas i den svenska skolan? I föreläsningen  ger jag kunskaper om hur signalsubstanser påverkar oss och hur vi fattar beslut utifrån beteendeekonomisk forskning. Du får svar på hur vi kan trigga igång ämnen som påverkar motivation, glädje, stolthet och relationsskapande. Samtidigt går du förståelse för varför vi gör som andra, följer grundinställningar och varför vi dras till det som verkar vara bristvara.

Konsultation och handledning

Hur kan du med minsta möjliga ansträngning få ut mer av dig, ditt företag eller ditt team? Genom en kombination av Beteendedesign och signalsubstanser kommer du få hands on konsultation utifrån dina behov! Vill du ha ett tillfälle eller 10? Du bestämmer, men jag rekommenderar tre tillfällen till en början.

Ananas och spetsiga skor - Konsten att påverka världen med Beteendedesign

Hur kan du få med dig andra i en förändring? Allting handlar egentligen om konsten att påverka människor. Oavsett om det är kusinen, kollegan eller kompisen som ska med på tåget. I föreläsningen Ananas och spetsiga skor - konsten att påverka världen med Beteendedesign får du härliga forskningsanekdoter från beteendeekonomin blandat med hur vi påverkas av signalsubstaner. Du får dessutom konkreta råd som gör att du kan göra skillnad redan idag.

Du kommer till mig för att få en föreläsning och konsultation. Eller? Ju klurigare, utmanande och svårare det verkar, desto mer går jag igång. Och vi kommer tillsammans göra något helt annorlunda. Och vi kommer ha kul tillsammans samtidigt oavsett om jag föreläser eller konsulterar.